Sedan Google slog igenom har antalet hypokondriker ökat med 75%


Har så ont i ögonen.. Typ ömmar, känns nästan svullna och överansträngda oavsett vad jag gör och speciellt ont gör det när jag försöker titta åt sidorna eller neråt.. Vet inte varför. Har haft så i några dagar - det är störande men har inte tänkt så mycket på det förutom smärtan, då..

Iaf så googlade jag, tänkte att det kanske var något enkelt med någon enkel lösning men nä. 
Att googla symtom kan vara det dummaste och ändå smartaste som finns när man inte vet vad som är fel.
Smart eftersom det kan ge ett hum om huruvida man borde kolla upp det eller ej.
Dumt eftersom man hittar tusen allvarliga sjukdomar som det "skulle kunna vara".

Först föreslog folket på internet bihåleinflammation, men det är det antagligen inte för jag har inte känt mig sjuk och  det gör inte ont när jag lutar ner huvudet.
Sen kom det upp något sjukdom som jag inte minns där personen skrev att om trådskaparen fortfarande har ont dagen efter inlägget skrev skulle hon kolla upp det, typ akut.. Men nä, det har jag inte lust med utan väntar hellre nån vecka och försöker vila ögonen lite.. Tog en ipren istället och det hjälpte väl kanske lite, liksom. Kan vara placebo men det är lugnt om jag slipper ha lika ont som innan, hehe! :P

Men sen kom jag iallafall över en hemsida som handlar om den "rätt" allvarliga sjukdomen MS där dem skrev att dem smärtorna jag upplever i många fall beror på synnervsinflammation som kan vara ett symptom på MS och att 1 av 5 får det som absolut första symptom på att de har sjukdomen. Aja, so far låter det ju rätt vagt så reagerade inte så mycket. Inte direkt så jag tror jag har den sjukdomen men är intresserad av ämnet medicin så läste vidare ändå för skojs skull.

När man har MS kan man ha symptom som kommer och går väldigt mycket och
en liten del av alla som drabbas av sjukdomen har väldigt vaga symptom - och fortsättningen på meningen var det jag reagerade på - Uttalad trötthet, nedstämdhet, minnes- och koncentrations-svårigheter där läkarna ofta misstänker andra saker än MS först. Och kroppsdelar som domnar bort ofta stog som en vanlig grej i början.

I princip alla saker jag gått på utredning för sedan 2006, med andra ord, och som läkarna fortfarande inte lyckats hitta orsaken till.
Har ju fått några diagnoser men även fast mina värden är bra efter medicinering återstår problemen.

Och det är inte det att jag tror att jag har den sjukdomen - eller egentligen någon sjukdom alls (något fel är det ju men tror inget allvarligt) men när man hittar en beskrivning som passar så väl på problem man lidit av länge tänker man ändå: "Shit, tänk om?"
Ett av mina motton i livet är att tänka "what if?" för att utmana min världsbild, eller hur man ska säga och när man är väldigt van att tänka så blev det liiiite läskigt att läsa symptomen som passar så bra in (det var fler passande symptom än dem jag skrev).



Nä, tror verkligen inte att det är det jag har men fan vad trött jag är på att ha ont i ögonen!
Får avvakta ett par dagar till och hoppas det går över, är nog bara överansträngd.

Kommentarer
Postat av: mamma

så där brukar det också kännas när man suttit vid datorn för mycket, man kan bli rödögd och tårögd också.. känns det bättre nu? läs inte så mycket...=)

Svar: Fast det är värre när jag inte sitter vid datorn.. :SKänns lite bättre när jag kylt ögonen med is ett par gånger nu..
RonjaZorina

2013-01-01 @ 18:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0