Lång dag..

Har haft en väldigt jobbig, lång dag..
Magontet blev värre, så illa att jag inte kunde ligga still för det gjorde för ont. Kunde inte röra mig för det gjorde för ont.. Hade så ont i magen att jag låg och vände och vred mig på sängen och kved, halvskrek och hyperventilerade. Ryggen gjorde nästan ännu ondare!
Gjorde så himla ont att det slutade med att vi åkte till akuten, måste fan veta vad det är nu kan ju inte gå med dem här problemen längre! Har haft såhär typ två gånger i veckan hela december så var väl dags nu att göra något åt det..

En SNABB vända på akuten blev det, tog bara lite över en och en halv timme! :O
Nu vet vi iallfall att det var Gastrit (magsår) och jag skall äta medicin för det i fyra veckor och sen får vi se om det försvinner..

Skönt iallafall att äntligen veta vad det är!

Men det som var lite läskigt var att när doktorn klämde och tryckte på magen och frågade om det gjorde ont reagerade jag när han tryckte på ett ställe för det gjorde lite ont där.. Då sa han att jag skulle höja högra benet medan han tryckte på samma ställe och då gjorde det skitont! Typ högg till i magen!
Detta oroade honom lite eftersom det är blindtarmen.. Typ som att den kanske är på väg att lägga av, eller nåt!?
Vi bestämde iaf att inte kolla vidare eftersom det inte var det jag sökte för och jag har inte haft problem där alls så.. Kan ju faktiskt vara slumpen så vi skiter i det..

Men kan ju vara bra att tänka på ifall jag får ont längre ned i magen nån gång!

Nu har jag äntligen inte ont längre (ok, lite i ryggen) och äntligen säger inte illamåendet ifrån när jag försöker äta. Har bara fått i mig en kexchoklad på hela dagen så ÄNTLIGEN ska jag få äta!

Trevlig lördag, med andra ord - hoppas ni haft det bättre! :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åhhh vad skönt att äntligen få ett "slut" på eländet och få veta vad det är och få medicin ! Även om magsår inte är att leka med :S

Svar: Hoppas det blir bra nu bara så jag slipper ha det så mer!
RonjaZorina

2013-01-06 @ 18:40:00
Postat av: Jeanette

uscha :( hoppas meducinen hjälper!

Svar: Ja, hoppas det jag med!
RonjaZorina

2013-01-06 @ 20:05:10
URL: http://jeanettegustafsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0