Lösning efterfrågas!

Jag har ett "problem"..

När jag har målat naglarna brukar jag måla ett lager klarlack överst.
Inga konstigheter egentligen.

Men det blir alltid problem när jag gjort det, för klarlacket färgas liksom av det nagellacket jag målar det på.
Så säg att jag målat naglarna rosa (som jag precis gjort) och sen målar jag klarlack över - då färgar mitt rosa nagellack av sig så klarlacket liksom får en rosa ton.. Skitstörande!
Och jag låtar självklart det rosa torka först!


Nån som har samma problem?
Och en lösning? :/

Kommentarer
Postat av: Anonym

nej.. råkar alltid ut för samma problem jag med. Som att lacket löser upp. När man målar/lackar saker brukar man ju blanda vatten/oljebaserat för att det inte ska lösa upp, men det finns väl inga vattenbaserade nagellacker?

2012-10-04 @ 11:54:16
Postat av: Jeanette

hrrrm. jag postade kommentaren ovanför.. fick damp i fingret bara och klickade för fort :D

Svar: Svarar här annars får du ju ingen notis:
Men det konstiga är att jag ser inget sett att undvika det på, och ändå har jag aldrig hört nån "nagelguru" ta upp samma problem..?

Fan, måste man ha ett klarlack i varje färgskala eller?
RonjaZorina

2012-10-04 @ 11:54:48
URL: http://jeanettegustafsson.wordpress.com
Postat av: mamma

det måste väl vara en synvilla? Klarlack är ju ...KLAR måla fler lager!

Svar: Nä, för efter man målat klarlack på rosa nagellack, sen tittar man på burken med klarlack och då ligger massa rosa på botten, sjunkit ner liksom..
Det är faktiskt känt att klarlack löser upp nagellack, det är ett trick man kan använda när man gör nageldesigner faktiskt.. På med lite klarlack så flyter skarpa kanter ut.

Men jag tycker det måste finnas nåt sätt att inte förstöra klarlacket på.. :/

RonjaZorina

2012-10-04 @ 13:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0