R.I.P. - passengers of RMS Titanic

Har inte bloggat idag, först träning och sedan plugg.. Filosofi, hehe.. Håller på med en skrivuppgift som skall lämnas in på tisdag, känns bra än så länge!

Idag (15 April) är det exakt 100 år sedan Titanic sjönk.. Eftersom jag är ett riktigt Titanic-freak har jag även spenderat ett par timmar framför TV:n medan jag tränade.. National geographic har visat Dokumentärer om Titanic hela dagen + en dokumentär jag hittade på youtube. Den var bra, hette "Birth of a Legend" om ni är intresserade.

Dock märker man snabbt att alla dokumentärer har lite olika fakta..
Typ, Titanic byggdes för att klara att 4 kammare längst ned vattenfylldes och tyvärr fylldes ju 5.. Alltså en mer än Titanic klarade av.. En dokumentär påstod dock att 6 kammare fylldes.
Småsaker, men ändå!

Jag vet mer än forskarna.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0