Oseriösa företag...

Blev uppringd av ett säljföretag som ville ha in mig på intervju, tackade artigt nej och sa att just nu - med studier och sånt - är jag inte intresserad av telefonsäljjobb.

Sökte jobb hos dem för ett par månader sedan och blev kallad på intervju, dock avbokade dem dagen innan för de hade tillsatt tjänsten redan.
Nu var en tjänst ledig igen så de ringde upp mig igen för att se om jag var intresserad fortfarande, tackade artigt nej och sa att just nu - med studier och sånt - är jag inte intresserad av säljjobb.
Men att om ett par månader eller så när jag är klar med skolan kanske läget är annorlunda och då kanske jag söker till dem igen ifall de fortfarande behöver folk. 

Då sa han " I vårat företag funkar det så att man får EN chans och tar man inte den då får man ingen mer..."

JAG HAR JU REDAN FÅTT TVÅ CHANSER!!? *Facepalm*

Det företaget verkar föresten sjukt oseriöst. TYVÄRR har en av mina bekanta fått jobb där, jobbigt när man inte känner en människa tillräckligt mycket för att varna för sånt utan att låta avundsjuk eller liknande... :/
Dock är det kul att man känner igen alla säljknep de försöker, tillochmed när de försöker få in en på intervju...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0