Senaste beställningen



 

Det här är beställningen jag fick förra veckan.

Det är en "remake" kan man säga, bilden är nämligen väldigt inspirerad av Robert Birmelins verk 'the 20 dollar bill'. (the twenty dollar bill)

Det var min bror som beställde och han hade sett den som en väggmålning i filmen Wall Street,
där målningen händer i Gordon Gekkos väntrum, och då ville han ha en egen variant.

Han ville att jag skulle "gömma" eller bädda in frasen "Greed is good" i tavlan, så det har jag gjort.
Det är Gordon Gekkos catchfrase - eller hur man ska säga. :)
Greed is Good finns med på två ställen och så står filmens namn, Wall Street, någonsants också. ;)

 


Kommentarer
Postat av: D

På jobbet så är filmen wallstreet närmast legendarisk så jag tänkte jag skulle överraska med en tavla till kontoret som jag sett i filmen.

Sagt och gjort , skickade iväg en beställning till Ronja.

En till mig och en till jobbet.



Blev verkligen nöjd över resultatet på denna, skall bara hitta nått bra sätt att hänga upp min på.



Tog med den som jobbet skulle få och fick super bra reaktioner av kollegorna.

Men chefen blev mest inspirerad av alla :)

- Han tog genast och böjade smida planer på en Sörre !

Det var även tal om fototapet en kort stund innan vi enades om att en tavla modell STOR nog blev bäst.

Så nu skall denna ned till ett tryckeri :) Det måste man väll bedömma som med berömm godkänt.

2011-03-17 @ 18:20:24
URL: http://dje.blogg.se/
Postat av: Annicat

Otroligt snyggt!!:O

2011-03-17 @ 23:18:19
URL: http://mangaandart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0