Jag är så arg!



Min telefon är inne på reparation igen!
Sedan jag skaffade den förra sommaren har jag bytt den helt en gång OCH haft den nya inne på reparation två gånger!
Det är fel på den igen och ganska mycket också!
Så butikspersonalen rådde mig att reklamera skiten på en gång.

Vilket jag gjorde.
Skrev ett reklamationsbrev till dem men fick till svar att den måste repareras en sista gång innan vi kan komma överens om en lösning.
Okej, fine. De har ju en regel att den skall lagas tre gånger.

MEN!

Idag lämnade jag in den och då får jag höra att TYDLIGEN har jag inte haft någon garanti sedan bytet?
Liksom VA!?

Nej, för TYDLIGEN så måste jag spara kvittot jag fick när jag fick telefonen bytt.
Jag fick inget kvitto.
Det gick så fort alltihopa.
Jag kom in TVÅ DAGAR efter att jag skaffat telefonen och skulle lämna den på lagning (piece of shit) och då sade han att "oj, redan trasig - måste ha vart ett måndagsexemplar så här har du en ny!"

Så slängde han åt mig en ny utan låda eller någonting. Fick inget kvitto. Behöll laddaren och lådan och allt det där från telefonen jag fick två dagar innan.

Och nu har jag tydligen ingen garanti..?

Men liksom?
Den har redan varit inne på reparation TVÅ GÅNGER efter att garantin TYDLIGEN slutade gälla?


Mhm.. Han skulle höra av sig om jag skulle få lov att betala ev. reparation själv, men såvitt jag förstod det skulle det i vilket fall kosta 250kr i undersökningskostnad.

Om de tycker att jag ska betala en enda krona för att fixa den där jäkla telefonen så tycker JAG att de ska få ett litet fint brev från konsumentombudsmannen.
Men vi får se hur det går.
Tycker väldigt mycket har gått skumt till här.

Dessutom har jag en heltäckande försäkring på telefonen så det ska inte spela någon roll.



Och föresten funkar inte lånetelefonen jag fick heller.
Attans.



Kommentarer
Postat av: My

Fy. Stå på dig vännen!

Klart att du ska ha en annan telefon utan att betala en krona!

Man har väl alltid 3 års garanti på elektronik i Sverige?

Skicka Daniel på dom annars, han brukar ju kunna snacka till sig det mesta!



Lycka till!

Kram my

2011-01-25 @ 20:35:54
Postat av: Annicat

Fan vad maktlös man kan känna sig när man blir pissad på på det här sättet. Håll kvar glöden hur tungt det än känns och ta kontakt med konsumentombudsmannen, precis som du tänkt, om det inte blir bättre! Good luck!!!

2011-01-26 @ 04:53:44
URL: http://mangaandart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0