Inte riktigt som man tänkt sig..

Sjuk idag. När jag tog beslutet att; 'Jo, jag är för sjuk för att gå till skolan', så tänkte jag att: Jahopp. Väldans vad mycket fritid jag fick helt plötsligt då, vad ska jag göra med den tiden då?

Tjugohundra förslag rusade genom mitt huvud, kan exempelvis rita något, göra etikettlappar till julklapparna (dock är själva julklapparna inte köpta än), planera lite mera inför grupparbetet vi startade igår, pyssla eller kanske sy? Göra en videoguide på random?

Den bittra sanningen är att jag är magsjuk sedan igårkväll så jag har inte sovit på hela natten och är helt slut i hela. jävla. kroppen.
Magsjuka tär så himla mycket på en, så frågan är om jag kommer få något alls gjort på hela dagen?

Frågan är nu om jag måste vara hemma ett par dagar eller inte? Hur är det med magsjuka egentligen?
Stod inget på vårdguiden, men tänk om jag skulle vara frisk imorgon - smittar man fortfarande då?
Om så vore: borde väl iaf vara lugnt att gå på torsdag, vi ska börja filma vårt arbete då och jag är den enda som har kamera.. Måste vara frisk!

Kommentarer
Postat av: Jeanetten

för magsjuka är det 48 timmar som gäller, alltså 2 dygn måste man vänta efter sista symptom (kråkning/diarré) innan man går tillbaka till skola/jobb osv. Smittar två dygn efter.

2011-12-14 @ 11:46:33
URL: http://jeanettegustafsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0