Ehm.. OKAY!?


Kollar just precis nu på senaste avsnittet av Isabells mode - mest bara för att se vad alla gnäller om.

Två saker har slagit mig hittills:

Folk som använder lösögonfransar varje dag försöker alltid rättfärdiga det med att "det går snabbare".
INTE SANT!
Visst om man har fått några års övning så kan man göra det fort - men efter några års maskara användande går det ännu snabbare!
Vafan, använd lösögonfransar om ni vill men försök inte skylla ifrån er om VARFÖR ni gör det.
Man blir snyggare, det höjer självförtroendet - whatever!
Spelar ingen roll varför - Det enda viktiga är att ni vill det!

Jag vill också men jag har inte tid varje morgon. Jag kan också sätta på lösfransarna fort (tar typ så lång tid som det tar för limmet att torka) men maskara går fortare!



Sen ställer sig bruden och sprutar hårspray i hela ansiktet!
Seriöst, kan ni tänka er hur stelt det måste bli?
Och klibbigt efter några timmars festande när man börjar bli svettig av all dans?
Tänk er: supertuperat hår med massa hårspray som helt plötsligt blir dränkt av en regnskur.
Hur blir det?
Stenhårt efter att det torkat - oftast.

Tänk er det i ansiktet.


Lär ju inte vara skönt heller.
Eller bra för huden.. Kan huden andas genom det hon kallar "tunt lager" hårspray?

För att inte tala om att jag som astmatiker troligtvis skulle få en astma-attack. Det absorberas ju genom huden och sätter sig i luftvägarna, som jag beskriver det. Om det lilla, som råkar hamna på huden när jag väl sprayar håret, gör så jag får andningssvårigheter - vad skall då inte ett helt sprayat ansikte göra?

Bara en tanke - och en varning för er som är lika känsliga mot hårspray som jag.

Kommentarer
Postat av: TikkTakk

Ett tag använde jag lösögonfransar då jag använt en dålig mascara så lite av mina egna hade ramlat av. Var jobbigt till en början men kände ändå att det gick ganska snabbt efter ett tag, man ser mer fixad ut på mindre tid.

Men tycker ändå inte det är värt att använda lösögonfransar för det är jobbigt att bry sig om ifall dem ska ramla av hela tiden, hade vart pinsamt D:

2011-04-10 @ 12:10:48
URL: http://tikktakk.blogg.se/
Postat av: ART BY LISA LANS

lösögonfransar varje dag? Jisses. För mig tar det minst en halvtimme att få på lösögonfransar...på ett öga. haha. fast jag orkar iofs knappt använda mascara.

2011-04-10 @ 13:27:11
URL: http://lans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0