Så jävla läskigt! (+dagens fråga!)



Har varit och ätit middag hos svärföräldrarna idag, och jag måste bara berätta vad som hände innan vi skulle äta!

Jag och ungarna slökollar på TV när en av dem säger att det luktar konstigt, "jaha, någon har fisit?" tänkte väl alla, och en liten stund flyter på innan det ropas att "Nu är det mat!".

Minstingen rusar upp först men hinner inte långt innan hon frågar förvirrat: "Varför är det så rykigt härinne?"
Va?, Rykigt? Jag såg ingenting men hon stod och tittade upp på taklampan.

Så reser vi andra oss och då ser vi att hela taket är fyllt med rök. Brandrök.
Luktade illa gjorde det också, typ ungefär som trä som brinner.
Sved i näsan och luftvägarna.
Skitläskigt.

Ropar på föräldrarna och jakten var igång - vart fasen kommer röken ifrån?
Brinner det på vinden!?

Nej, vi hittade ingenting.. Och det gick till slut över efter att vi vädrat.. Men det var fan läskigt alltså, det kunde ju ha blivit något fel på öppna spisen så hela huset brunnit ned!

Ungarna lekte med shit/häftmassa (sån där blå klägga) och kastade sådana små bollar på varandra och upp i luften. En sådan hade hamnat på kanten av ett tänt ljus, det KAN ju ha vart det som hade gett ifrån sig röken och lukten när det blev upphettat?
Dock så provade svärmor att tända eld på den lilla shit-biten för att se om det var det men då hände inget alls (förutom att det brann) fast vem vet - det kanske bara blev så innan det fattade eld?

Aja... Läskigt var det!

Och jobbigt, hade glömt min astmamedicin hemma.


Nej ni, nu ska jag faktiskt gå och lägga mig!

Brorsan mobbar mig och sa "du är faktiskt inte 60år!"
när jag sa att jag skulle sova..
Men vafanken.. Jag är ju trött!
Skulle ta en tupplur mitt på dagen också, men jag lyckades aldrig riktigt somna..
Jäkla huvudvärk också.
Den där dumma, dumma huvudvärken..
Äsch.. NU GÅR JAG OCH LÄGGER MIG!





Avslutar med dagens fråga:
Vad är ert bästa knep för att bli av med huvudvärk?





Kommentarer
Postat av: Sandra

Usch vad läskigt med röken :S



Huvudvärk ja.. Alvedon brukar ju vara ett säkert kort ;) Annars att dricka mycket vatten och sova en stund! Brukar gå över för mig då, fast kommer nästan alltid tillbaka när jag vaknat och går upp.. Drygt :/

2010-10-31 @ 18:00:30
Postat av: jessika

om du har jätteont ska du ta två ipren och två alvedon. skolsyster tipsa de! man ska alltid ta olika eftersom dom innehåller olika och påverkar olika.

2010-10-31 @ 18:09:06
URL: http://jskarppinen.blogg.se/
Postat av: D

Vill börja med att säga att jag fatiskt har rätt , du är inte 60 :)

Sendan vill jag också berätta att du missade något riktigt roligt, bilderna blev inte spuer, men det är ju sällan det blir det på första försöket ;) (mer om detta på min blogg senare)

Slutligen vill jag tippsa om mitt bätsa sätt att bli av med huvudont:

Ta en valfri tablett, ta dig sedan för något som syselsätter dig , nått som är roligt / spännande eller likn. funkar för mig iom att man "glömmer bort" huvudverken så att säga .

2010-10-31 @ 20:58:00
URL: http://dje.blogg.se/
Postat av: Moa

Shit, vad läskigt! :o

2010-12-16 @ 14:43:26
URL: http://moathenerd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0