♥ Dag 3 – Mina föräldrar.


Mamma:


Min mamma är bäst.
Det lärde hon mig tidigt. ;)

Min mamma både är bäst och VET bäst - även då hon har fel.

Fast fel har hon aldrig - för Domus stänger faktiskt 20.00.
Fast egentligen kl. 21.
Och det heter dessutom Coop, har väl inte hetat Domus i hallsta på tio år? ;)

Min mamma är en datornörd.
Inte så att hon är bäst på datorer, men hon lägger ner lite för mycket tid på ett visst spel..
När hon ringer mig kan det låta:

Jag: Ja hallå?
Mamma: Farmville!
Jag: Haha, Ja?
Mamma: Ja, vet du om *****?
Och så lär hon mig något nytt.
Tycker det är så gulligt att hon öppnar samtalet med "farmville". ^^

Det är även av henne jag har ärvt mitt anlag för konsten.
Så ni får tacka henne för att jag ritar så fint. :)

När man ringer mamma svarar hon inte med "Ja, det är Monika"
hon svarar ALLTID: Ja det är Mamma!"
Även på jobbet. :P

Hon jobbar som dagisfröken, men utbildade sig först till frisör.
Därför klipper jag mig helt gratis  - hur lyx är inte det?

Vill inte göra det för personligt, så jag avslutar bara med att upprepa: Min mamma är bäst. <3



Pappa:

Pappa har faktiskt också bidragit till att jag kan driva den här bloggen.
Utan hans datorintresse hade jag aldrig fått mitt.
Utan mitt eget datorintresse hade jag haft ett liv istället för att lära mig photoshop.
Då hade ni bara fått se festbilder och hört knäppa suparhistorier. (Hmm, kanske hade vart roligare för er?)

Dessutom är det tack vare pappa som jag har mitt fotointresse också, han fotograferar nämligen själv.

Visserligen tycker han också om konst, och är konstnärlig - men på ett helt annat sätt än jag.
Han gillar att kladda med färger och hans hus (och trädgård) går i regnbågens alla färger.
Han målar med guld, glitter och nagellack på väggarna, och man kan verkligen säga att hans hus är personligt!
(Sen kanske det inte är så stilrent precis.. ;))

Han är synskadad också, så ibland ser det han målat inte riktigt ut som han tror.
"Är det inte för mycket svart här?" - kan han fråga.
"Nej pappa, det är guldigt och fint."
Fast bra duktig är han. Han gör faktiskt snygga grejer.
Skulle beställa en tavla men jag tror inte våra väggar håller för exempelvis en tavla 70*40cm i ren cement. :P



Allmänt:

Mina föräldrar skildes när jag var tre år, och efter det bodde jag och min yngsta storesyster hos mamma medans min andra syster och min bror bodde hos pappa.

Jag minns faktiskt den dagen vi flyttade därifrån och när vi sade hejdå innan vi gick.
Det är det ledsnaste ögonblicket i mitt liv.

Har dock inte lidit av att ha skilda föräldrar, hade varit mycket värre att bo med två personer som egentligen inte alls trivs ihop och är olyckliga tillsammans.


Mitt utseende har jag ärvt från pappa, (tack för den, btw! -.-' ser ut som en man!) men annars har jag faktiskt inte ärvt så mycket från varken mamma eller pappa.
Mamma brukar säga att jag har exakt samma kroppsspråk som pappa, men jag tror det slutar där.
Mamma är envis som en åsna och pappa har ett hett temprament.
Själv är jag kolugn all the time och släpper saker fort.
Har inte tålamod för envishet, jag vill bara släppa, gå vidare och vara glad hela tiden. :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Din mamma låter väldigt gullig ^^

Och nej festbloggar är ju tråkiga :P Fester kan vara kul men blir ju ganska trist att bara kolla på festbilder osv. Eller ja, kanske variation är nyckeln ändå? För lite av något är ju alltid ok :P

2010-11-22 @ 18:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0