Vill du gå ner i vikt? - Lyssna på lite musik så är du igång!



Läste nyss på Aftonblaskans hemsida och hittade en artikel om ungdomar som "blir höga på musik".
Klart man blir nyfiken, right?

I artikeln förklarades att de täcker för ögonen och lyssnar på monoton musik i hörlurar - detta kallas för "digitala droger" och sägs ge exstacy-liknande effekter.

Låter ju helt befängt..

Detta kheter i vilket fall I-dosing.
Nyfiken som jag är så googlade jag detta.


Istället hittade jag en massa andra saker - nämligen ljud man ska lyssna på för att uppnå olika humöreffekter.

Typ
Pain Killers
Immediate relief with any kind of pain. Helpfull with chronic pain as well.
Super Brain
Helps with problem-solving tasks
Weight Loss
Helps you to lose weight.
Quit Smoking (Free Stream)
Helps you to stop smoking

(källa)

Vet inte riktigt vad jag ska tro om detta, har dels svårt att tro att musik kan ge dig anfall på samma sätt som droger och jag har definitivt svårt att tro att du kan lyssna på musik för att få lättare att sluta röka.

Vad tror ni?
Kan man slänga på sig ett par hörlurar och börja tappa kilon?


Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hon kanske har drömt om det eller blandat ihop med nån annan bloggare helt enkelt =)

2010-07-25 @ 10:53:47
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: jeanette

Låter befängt tycker jag :D

2010-07-25 @ 23:30:19
URL: http://jeanetto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0