Nu och Då -9 kilo



 
 
Kollade igenom gamla bilder på datorn och hittade några bilder min vän Terese tagit på mig och Damn, det syns ju att jag gått ner i vikt!

Det trodde jag inte, eller har inte märkt det iallafall men det var ju en rolig upptäckt!
Speciellt i ansiktet syns det!

Jag har gått ned nio kilo sen dess. Gick upp två kilo i Thailand (hehe, mycket av det goda!) men det syns ju stor skillnad ändå fast det "bara" är -7kg skillnad på bilderna!

Syns nog inte någon stor skillnad på helfigurerna men kläder påverkar ju väldigt mycket.. Men lite tycker jag att det syns där också?

Jag har försökt gå ned i vikt i många år men inte lyckats. Faktum är att jag GÅTT UPP i vikt varje gång jag gjort ett hårt försök! Som mest har jag vägt 86 kilo!!!
Det som gjort skillnaden nu är att jag dubblade min dos Levaxin (har låg ämnesomsättning) och då började jag gå ner i vikt - äntligen!

Nu när jag såg skillnaden i ansiktet blev jag aspeppad. Har jag gått ned 9 kg utan ansträngning måste jag ju klara lite till om jag kör hårt?

Så, vad säger ni?
Ska vi köra nio kilo till!?
 

Kommentarer
Postat av: Bismillah

Fin bild :)

Svar: Vilken menar du, det är fyra stycken..? :)
RonjaZorina

2012-10-29 @ 01:28:02
URL: http://quraninswedish.blogspot.se
Postat av: Sandra

Du är jättesöt på båda bilderna <3 Men visst gör det mycket för självförtroendet att känna sig bekväm med sig själv, och sådant syns såväl.

Motivation är härligt ! Och maj-oktober är bra tidsspann, gäller att man inte går ner för fort för då håller det aldrig.. Kämpar jag med men inte så framgångsrikt för tillfället xD

Svar: Tack snälla du! <3Egentligen är det 18 april-15 augusti.. Gick rätt fort.. Speciellt med tanke på all skit jag åt! Ansträngde mig inte alls! :O
Så nu ska jag satsa, vill såklart att det ska gå fort, hehe.. Men inte för fort för då kommer ju kroppen i obalans..

Det gäller att hitta motivationen och sen behålla den. Lättare sagt än gjort..
Ska börja stenhårt idag så får vi se hur det går! xD
Men vi får försöka peppa varandra! Hoppas du når en vikt du trivs i! :)
RonjaZorina

2012-10-29 @ 10:36:12
Postat av: Jeanette

Det syns skillnad, det gör det.
Fast angående 9 kilo till, (detta är bara pga hur det blev för mig) ta det hellre för att må bättre och skit i siffran. När jag stirrade mig blind på siffran tog det mig obemärkt till anorexia och en viktnedgång på 20 kilo :( Vilket var typ -10 kilo ffrån min normala vikt, jag blev helt blind. Och jag vill inte att det ska hända nån! Nu säger jag inte att det kommer hända dig, men det kan vara bra att bara vara medveten, sjukt lätt att fastna i träsket med dagens ouppnåeliga ideal..

Jag har också lite problem med ämnesomsättningen och jag vet hur det känns att "springa i motvind", när man faktiskt jobbar arslet av sig, men lägger på sig vikt. Jag har fortfarande problem med viktuppgång trots stenkoll på kosten och typ 20 träningstimmar i veckan. Och det gör det inte bättre att jag fortfarande har ätstörningsproblem.. man blir lätt galen när man aldrig ser resultat.

Hoppas det får dig att må bättre iaf :) sorry för den lååånga kommentaren..

Svar: Långa kommentarer: No problem! Förstår inte varför läskunniga personer brukar gnälla? :) Bara trevligt att folk anstränger sig och skriver mycket, liksom! :)
Njä, jag har aldrig varit en sån som stirrar mig blind på vågen. Jag har tur på det sättet. Jag vet (och jag tror egentligen de flesta vet) att det är formen som spelar roll. Och jag är i DÅÅÅÅÅLIG form!
Självklart ska man inte bry sig om vågen. Det är nog tyvärr lätt att göra det även om man vet bättre men där har jag som sagt tur. Nä, jag fokuserar rätt där men det är lättare att berätta om sitt resultat genom antal kg och jag tycker det är lättare att säga "gå ner i vikt" än "bli smal", av någon anledning. Så jag är medveten om att det låter som att jag fokuserar på vågen!
Men jag skulle lätt kunna väga MER än jag gör nu om jag bara är smalare! Ambitionen är ju mycket muskler och de väger ju en del.. Men minus nio kilo känns ändå som en lagom vikt, tror jag. Då skulle jag väga typ 68-70 till mina 169cm. :)

Funderar på att be doktorn höja min dos lite ytterligare. Känns inte helt hundra än så det är nog värt att prova. :)

Men det betyder massor att du bryr dig! <3 Hoppas vi båda får koll på våra sköldkörtlar! För det är inte helt Okay! :)
RonjaZorina

2012-10-29 @ 11:02:04
URL: http://jeanettegustafsson.wordpress.com
Postat av: HALLÅ DÄR

I love den där tatueringen eller sminkningen vid ögat... men en annan grej du har ju tagit iden

Svar: Tack, jag tycker själv det är rätt effektfullt om man vill vara "lagom" till Halloween. Fast jag brukar vilja gå fullt ut, annars. :)
Hur menar du att jag tagit idén? Pratar vi fortfarande om sminket? :)
Den sminkningen är inspirerad av Promise Tamang Phan, nämligen denna bild:
http://instagram.com/p/P2qDM1TJt5/

Blev inspirerad men ville inte göra exakt samma. :)
RonjaZorina

2012-11-02 @ 12:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0