Det här med facebook-appar..

Jag vet inte hur ni är men om ni är som jag har ni testat en hel del olika facebookappar genom åren..
Och VARJE GÅNG en app postar saker utan att fråga mig blir jag alltid illa till mods..

Förut spelade jag ett spel.. Wizard school eller nåt sånt, och en dag när jag kom väldigt trött till skolan och jag beklagade mig för min vän Johanna så sa hon "Inte konstigt att du är trött när du var uppe och spelade vid två inatt!"
Jag gick och lade mig tio. Spelet "spelade" utan mig och postade på min logg!
Jag tycker det är creepy.

Tänk om en arbetsgivare ser detta fast det ser ut som att man spelat under arbetstid? Man kan ju få sparken!

Och varför jag kom att tänka på det här just idag?
Jo, därför att jag såg att min pojkvän hade delat några supposedly funny GIF-animationer från SKRATT24..
Så jag gick in på sidan för att kolla. En facebook-applikation, måste godkänna deras applikation för att fortsätta.. Jaja, godkänn!

Sen kollade jag på en grej av det han hade delat.. Frågade honom; "Men den här var ju inte roligt?"
"Nä.." svarade han.
"Men varför har du delat den då :S"

Han blev väldigt förvånad när han upptäckte att hans profil var full av klipp han precis sett.. Delat som om han ville att alla skulle se med kommentarer på delningarna så det ska se mer äkta ut.

Och eftersom jag hade varit in och kollat på några han delat kikade jag nu på min profil. Full med alla klipp jag sett nyss. Så himla stört!
Jag har gjort det till en vana att ofta välja i publiceringsrättigheterna att "Bara jag" ska se. Jag litar inte på applikationer längre.

Visst, jag godkände ju att de får posta i mitt namn men då tänker jag mer att de har tillåtelse att lägga upp delningar i mitt namn NÄR JAG FAKTISKT TRYCKT PÅ DELA!!
Inte att de ska göra saker utan att jag vet.

Jag tycker det är riktigt obehagligt när dem gör sådär..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0