Träningsmotivation - ERA TIPS!


Sandra har ingen offentlig blogg, men hon säger:
"Bra tips! Speciellt det där med mål och delmål! Och belöning! Fast mina belöningar skulle nog vara mer som att unna mig att köpa en bok :P Är låååångt ifrån bikini-mogen ;) 

Hmm.. Enda jag kanske skulle tillägga är att ha en plan för motgångar ? Hur man ska hantera om man tex inte orkar gå iväg till gymmet så ofta som man skulle en vecka eller om man syndar lite med dieten.. Kanske att tänka att "okej, den här dagen blev inte riktigt som den skulle, det gör inget, nya tag imorgon" så man inte kör ner sig i det dära "jag känner mig så misslyckad att jag struntar i hela grejen"-träsket.. Så ja, ha en plan :p"
 


Jeanette tyckte:
- Att ha ROLIGA träningsbyxor som är SKÖNA är prio ett i klädväg. 
Dvs, färglada! 

- Jag börjar smått. Bättre att gå till gymmet och bara orka 10 minuter än att inte gå alls! 

- Jag tänker på känslan efteråt, endorfinerna, glädjen och lugnet i själen. 

- att (om man går till gymmet) får titta på andra människor som också blir lila i ansiktet (och tävla mot dem, haha) 

- MUSIKEN! 
Muse brukar peppa mig i späret, speciellt nya skivan, episk musik med små inslag av dubstep fungerar BRA. Inte lovesongs, då blir man slö. 

- Tränings-schema 
Jag sätter upp ett schema vid datorn. Där skriver jag upp övningar jag gör under varje dag, gör jag inget, ETT STORT KRYSS över den dagen. :p Allt från armhävningar till promenader gäller! 

- Att få med andra i träningen. Man sporrar varandra att ge mer. Ingen vill ju vara sämre än den andra, eller ;)? 
(dock så tränar jag oftast själv ändå, Lars är obotligt LAAAAT)
 
 
Om det inte vore för rollerderbyn skulle jag nog aldrig träna lika mycket. Att ha en sport/sysselsättning som kräver styrka och bra kondition sporrar fantatstiskt! 

Jag behöver att kroppen ORKAR när jag kör derby, så jag kan fokusera på annat än att flåsa sönder och känna mjölksyra. Jag vill bli BÄTTRE, STARKARE, ORKA MER, ha bättre BALANS.. osv osv :) 

Derby är inte för alla, men detsamma gäller ju om man tränar dans, polefitness, och annat sköj.
 
 
 
 
Och till sist lade Elin till:
"- Den här sköna känslan efter träningen! 

Är det något vi har missat nu i detta inlägg + mitt eget inlägg så tveka inte att lägga till det så kommer det kanske upp en del 2! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej när ska du rita 'gissa bloggerskan?' :)

Svar: När jag har tid. :)
Har dock planer på att få ut en innan helgen är slut, tar rätt många timmar att rita.. :)
RonjaZorina

2012-11-08 @ 13:57:52
Postat av: Sandra

Önskar jag hade haft nån att träna med, som Jeanette nämnde. Det gör det verkligen lättare att verkligen komma iväg när man har någon annan som hjälper till att få ut en och sen blir det hela mycket roligare xD

Väldigt bra sammanställning med tips i dom här två inläggen :)

Svar: Jag är så himla glad att jag har träningskompisar! Brukar gymma tillsammans med min bror och min pojkvän så vi tre får ju peppa varandra. :)
RonjaZorina

2012-11-09 @ 15:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0