Provade min gamla studentklänning idag

 
 
 
 
Har inget att ha på mig på julafton. Ett problem tjejer förstår sig på.
 
En tjej har två stora problem:
  1. Har inget att ha på sig
  2. Alla kläder får ej plats i garderoben

    Och mitt problem är väl typ samma. Men tänkte prova min studentklänning för den har ju ändå bara blivit använd en gång och den är ju fin? Den kan man ju kanske ha!?

    Ah, jo. Hade ju kanske gått om den hade varit i rätt storlek..
    Ni ser hur den satt när jag tog studenten -11, då var den TAJT. Satt tillräckligt bra för att kunna ha den axelbandslöst.

    Nu sitter den såhär:

Och den är ALLDELES för stor! Åker ner över brösten hela tiden för den är så stor men det kan man ju åtgärda genom att sätta på axelbanden men midjan går ej att göra något åt  (provade med skärp men blev bara bylsigt) och den skulle behöva sys in längst ned.


Är inte säker på om jag skall vara glad att jag gått ned i vikt eller ledsen över att jag inte kan ha klänningen längre?

Jaja, jakten på juloutfiten fortsätter! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0