Blev lite arg nyss.. Facebook-rant.

Vet ni vad jag avskyr? Folk som är kräsna vad gäller julklappar.
Det betyder ju att man tar för givet att man ska få julklappar och bara det är jävligt illa. Men okay, någon som älskar en har lagt en tanke och pengar eller tid (eller båda) på att fixa ett paket som du skall få öppna på julafton. Någon har tänkt på dig för att du antagligen betyder något för den personen - och så har du mage att vara KRÄSEN med vad du får!? Sluta ta saker för givet - du ska fan vara glad om du får något alls! 
Sådana människor förstör fan julen - det handlar inte om VAD man får eller ATT man får något utan att man visar sin UPPSKATTNING för sina nära och kära! Om det är med en fet kram eller en present spelar ingen jävla roll.
Och ja; Kräsenhet vad gäller presenter betyder att du tar för givet att du ska få presenter för annars skulle bara glädjen över att du faktiskt fick ett enda paket vara glädje nog oavsett vad som låg i paketet.
SLUTA VARA SÅ JÄVLA BORTSKÄMDA, SLUTA FÖRSTÖRA JULEN, SLUTA VARA OTACKSAMMA.

En enkel mening jag läste på en blogg utlöste detta och jag menar ingen specifik person men ämnet stör mig så jävla mycket att jag var tvungen att ranta lite..

Hursom tycker jag alla kan känna efter om ni kände er träffade av mitt inlägg och isåfall - ta åt er.
Låt denna jul handla om tacksamhet och KÄRLEK.

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Annica

Håller helt med dig! Dock kan man inte klandra barn så himla mycket eftersom de är i en ålder där de vill ha mycket. (Dock tycker jag att barnen idag blir bortskämda lite väl mycket med alla tekniska prylar som svämmar över i affärerna). Men ungdomar och vuxna borde veta bättre och inte ha ett sånt ha-begär och ha mage att fnysa åt vad de får i julklapp av personer som bryr sig om dem. I min familj slutade vi med julklappar för tre jular sen. Det är så skönt. Vi umgås bara och äter mat och leker med varandra:) Hoppas din jul blir fin!

Svar: Nej barn är bara barn så dem har ju liksom mer anledning att vara som dem är och det gör inget! Precis som du säger så var det ungdomar och speciellt vuxna jag menade!Det låter bra att ni fokuserar på det VIKTIGASTE med julen - familjen! Julklappar bör ALDRIG vara fokus när vuxna firar jul, men enligt mig ett välkommet innehåll ändå för den som har råd och känner att den vill ge något. Även om jag inte alltid har råd med några speciella presenter älskar jag att ge bort och göra mina älskade glada.. Och det är ju så: Julklappar skall handla om glädjen att GE, inte att få. :)

Tack detsamma, hoppas du får en underbar jul! :)
RonjaZorina

2012-12-23 @ 02:29:01
URL: http://mangaandart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0