A small step for mankind but a giant leap for Ronja?


Vägde mig idag. Har nått halvvägs till mitt första delmål, dvs har jag gått ned 5 kg, mitt första mål är 10kg.
Känns rätt bra att jag fått nåt resultat alls med tanke på att jag slarvat som fan med träningen, faktum är att jag inte tränat alls sedan jag började praktiken - av olika anledningar..
Har även slarvat med maten lite halvt sådär så hade inte ens förväntat mig någon skillnad på vågen alls men det är ju bra att det funkar iallafall!
Måste bli bättre på det här med att dra till gymmet, jag gillar ju att gymma!!

Jag har nog enbart min praktik att tacka för att viktnedgången fortsätter eftersom man inte sitter still alls medan man jobbar och således har jag mest gått omkring och burit grejer i tre veckor nu, fjärde veckan satt jag i kassan mesta delen av tiden.. :)

Det dryga är att jag egentligen gått ned 11kg.. Men min ämnesomsättning har varit så störd (diagnosticerat och medicineras) så varje gång jag försökt gå ned i vikt har jag istället gått upp en massa på kort tid. Typ som att min kropp får panik (för att den får förlite energi) och samlar på sig allt den kan få tag på.. Så även denna gång och min viktkurva steg med sex kg innan jag höjde min medicin och äntligen började gå ned i vikt.
Som mest vägde jag 86kg men räknar ändå från 80 eftersom det var det jag vägde när jag bestämde mig för att satsa på nytt.

Elva kilo har jag gått ned nu alltså men bara 5kg räknas.
Så numer väger jag 75kg exakt.
5 kg till så har jag lovat mig en belöning.. :)

 
 
 
UPDATE:
Senast jag skrev om detta vägde jag 79kg. Innan Thailandsresan vägde jag 77 men all god mat blev ju som det blev.. Men sist jag skrev om detta var i slutet på oktober så har gått ned 4kg sedan dess och det känns ju helt okay med tanke på att jag slarvat och ej tränat alls!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0