Ang. Balsammetoden

Jag provade ju balsammetoden ett tag förut och skrev lite om det, men övergav det snabbt då det första balsamet jag provade inte passade perfekt för just mitt hår.
(Jag har dåligt tålamod)

I vilket fall så märkte jag (trots fel balsam) redan en hel del positiva förändringar i mitt hår och därför rekommenderar jag balsammetoden till folk även om jag själv inte använder mig av den för tillfället.

Ni är många som hittar hit från google när ni letat efter information om just balsammetoden, så därför tänkte jag hjälpa er litegrann.

Så ni inte kommer hit i onödan, liksom..


Länkarna nedan är good shit.
Dock måste ni bli medlem och logga in, men det tar ungefär två sekunder och det är väldigt bra information!

Till att börja med kan ni läsa här, vanliga frågor och svar om Balsammetoden.





Och mer specifkt så är det många som googlar på huruvida TRESEMME funkar med balsammetoden eller ej.
TYVÄRR så gör det inte det.
Tresemme innehåller, om jag minns rätt, inga silikoner men däremot ett ämne som beter sig som en silikon i håret.
Så tresemme och balsammetoden funkar ej ihop, inte syoss heller för den delen. :/


Vill ni ha ett tips på ett SKITBILLIGT balsam som funkar med balsammetoden?
X-tra balsam, kostar 15kr på coop. :)

Kommentarer
Postat av: ART BY LISA LANS

x-tra balsamet är fantastiskt!

2011-01-31 @ 07:30:55
URL: http://lans.blogg.se/
Postat av: jeanette gustafsson

jag använder mig endast av coops x-tra balsam. GUD! Skitbra. Billigt som fan och mitt hår mår bra som bara den :) (har ju sysslat med balsammetoden nu sedan i juni 2010 :)

2011-02-02 @ 14:47:25
URL: http://jeanetto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0