Kamera + krångel = Sadface


Inte så kul att blogga när kameran inte vill fungera. Eller minneskortet. Då kan jag inte visa er saker, till exempel vad jag bakade igår.

Bakade iaf en kaka igår. Bullar. Eller vad man ska kalla det. Skulle ha blivit en fläta iaf.
Säger "skulle ha blivit" för att det blev så jäkla FAIL!!!!!

  • Vet inte hur man gör med "degkrokar".
  • Hur "jäser man en deg"?
  • Hade inget mjöl hemma, så kunde inte mjöla bänken innan jag började kavla ut den.
  • Nämnde jag kavla? Vi har ingen kavel heller!
  • Då degen inte var utkavlad gick det inte att rulla den.
  • Dåligt rullad gick det inte att fläta den.
  • istället för en liten god bull-fläta fick vi en stor jäkla knöl som blev lite småbränd på utsidan och halvdegig inuti.
  • Glasyren var superrinnig och halkade av.

Men ganska gott var det.


Dessutom delade jag smeten på mitten åt fel håll.
Det är svårt att baka.


Och ÄNDÅ använde jag "easy bake" som man nästan bara blandar i vatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0