Vad motiverar DIG att träna?


Det här med att få motivation att träna kan ju vara något av det svåraste som finns.. När man väl är på gymmet ÄLSKAR jag att träna. Älskar att pressa mig själv. HATAR träningsverken men den får jag leva med..
Men oavsett hur mycket man älskar att träna dras nog de flesta ändå av den där känslan att "nej, jag ooorkar inte.." innan man tar sig dit. Att ta sig dit är det svåraste.

Så jag tänkte att vi kunde försöka fixa en lista med TIPS på hur man håller sig motiverad med träningen!
Skriv era bästa tips i kommentarerna så gör jag ett inlägg sen där jag postar alla tips. Som belöning för att ni anstränger er får alla en LÄNK. :)


Jag börjar med att skriva några av mina tips, fyll på mer!

  • Snygga träningskläder.
    Oavsett hur oviktigt man kan tycka att det är ger det mig mer motivation. Hatar att dra på mig en sliten hoodie innan gymmet. Det är tyvärr det jag har just nu..

    Dem här kläderna hade jag gärna satt på mig när jag skall ut i spåret eller till gymmet!
    (Klicka på bilderna för att komma till produktsidan)

 
 


 
Skorna har jag redan men måste införskaffa nya så småningom.. Får ont av dessa!
Krångelfötter..
 
 
  • Göra kollage, sk. Thinspo.
    Inte bara ätstörda gör sådant - det är bra att ha som motivation som bakgrundsbild på datorn eller mobilen!
    En sak jag gör för att bli motiverad instantly är att googla VS-modellen Marisa Miller.. Även om det är en ouppnåelig dröm för min del hjälper det motivationen!
    Kolla bilden - Enough said...
  • Bilden hittad här men vet ej vem som äger upphovsrätten...


    SÄTT UPP MÅL!
    Om du aldrig sätter upp mål vet du ju inte när du har nått dem och då kan det ibland kännas som att man kämpar förgäves.. Målen skall vara REALISTISKA och TYDLIGA.

    Målet kan vara att få sexpack eller bara synliga magmuskler. Målet kan vara att tappa ett visst antal cm på midjemåttet. Att komma i dem där jeansen. Springa en viss sträcka på viss tid eller att klara av en viss tyngd på gymmet. Gör det inte FÖR hårt bara.. Om du har storlek XL i jeans nu ska kanske inte målet vara att komma i ett par Small.. Börja med L och arbeta dig neråt!

  • Dela upp dina mål i DELMÅL.
    På tal om mål. För att känna att du kommer nån vart skall du ha DELMÅL!
    Till exempel vore det ju att kämpa emot mig själv att målet skall vara att se ut som fröken Marisa. Skulle ju tröttna innan jag ens hunnit börja! Nej, börja smått, sätt upp ett delmål i taget och det skall vara något du tror själv att du kommer klara av inom en rimlig framtid. Det där med jeansstorlekarna i förra punkten är vad jag talar om..

  • Belöna dig själv när du når målen!
    Du väljer själv vad du känner är en rimlig belöning för just dina mål.
    Jag tycker en bra grej för tjejer kan vara att köpa en dyr, snygg bikini för att visa dina nya, läckra kurvor!


 
FYLL PÅ MED MER!
Alla får länk. :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Bra tips! Speciellt det där med mål och delmål! Och belöning! Fast mina belöningar skulle nog vara mer som att unna mig att köpa en bok :P Är låååångt ifrån bikini-mogen ;)

Hmm.. Enda jag kanske skulle tillägga är att ha en plan för motgångar ? Hur man ska hantera om man tex inte orkar gå iväg till gymmet så ofta som man skulle en vecka eller om man syndar lite med dieten.. Kanske att tänka att "okej, den här dagen blev inte riktigt som den skulle, det gör inget, nya tag imorgon" så man inte kör ner sig i det dära "jag känner mig så misslyckad att jag struntar i hela grejen"-träsket.. Så ja, ha en plan :p

Svar: Tack för dina tips! Har satt ihop alla tips i ett inlägg nu. :)
RonjaZorina

2012-11-06 @ 00:18:43
Postat av: Jeanette

- Att ha ROLIGA träningsbyxor som är SKÖNA är prio ett i klädväg.
Dvs, färglada!

- Jag börjar smått. Bättre att gå till gymmet och bara orka 10 minuter än att inte gå alls!

- Jag tänker på känslan efteråt, endorfinerna, glädjen och lugnet i själen.

- att (om man går till gymmet) får titta på andra människor som också blir lila i ansiktet (och tävla mot dem, haha)

- MUSIKEN!
Muse brukar peppa mig i späret, speciellt nya skivan, episk musik med små inslag av dubstep fungerar BRA. Inte lovesongs, då blir man slö.

- Tränings-schema
Jag sätter upp ett schema vid datorn. Där skriver jag upp övningar jag gör under varje dag, gör jag inget, ETT STORT KRYSS över den dagen. :p Allt från armhävningar till promenader gäller!

- Att få med andra i träningen. Man sporrar varandra att ge mer. Ingen vill ju vara sämre än den andra, eller ;)?
(dock så tränar jag oftast själv ändå, Lars är obotligt LAAAAT)

2012-11-06 @ 11:22:31
URL: http://jeanettegustafsson.wordpress.com
Postat av: Jeanette

JUST JA! EN TILL GREJ!

Om det inte vore för rollerderbyn skulle jag nog aldrig träna lika mycket. Att ha en sport/sysselsättning som kräver styrka och bra kondition sporrar fantatstiskt!

Jag behöver att kroppen ORKAR när jag kör derby, så jag kan fokusera på annat än att flåsa sönder och känna mjölksyra. Jag vill bli BÄTTRE, STARKARE, ORKA MER, ha bättre BALANS.. osv osv :)

Derby är inte för alla, men detsamma gäller ju om man tränar dans, polefitness, och annat sköj.

Svar: Tack för dina tips! Har satt ihop alla tips i ett inlägg nu. :)
RonjaZorina

2012-11-06 @ 11:29:37
URL: http://jeanettegustafsson.wordpress.com
Postat av: Elin

- Den här sköna känslan efter träningen!
- Man känner sig smalare och blir mer självsäker :)

Svar: Tack för dina tips! Har satt ihop alla tips i ett inlägg nu. :)
RonjaZorina

2012-11-06 @ 20:23:47
URL: http://bbaraaelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0