Hemma från vet.!

Nu är vi hemma från veterinären!
Gick på drop in så det tog ett tag innan det blev vår tur, sen klämde, kände och lyssnade veterinären på min kisse och kom fram till ungefär samma saker som jag: Att det inte är akut eftersom han inte har massa urin samlat i blåsan, har ju gått en vecka så på den tiden hade det ju hunnit samlas en massa - utan han verkar ju iaf kunna kissa tillräckligt mycket för att få ut allt. Verkar vara infektion i urinvägarna, möjlightvis att han haft/har små urinstenar som rispar upp små sår som blir infekterade.

Skall byta foder till något bättre såfort jag får pengar nästa gång!!

Just nu ska han gå på antibiotikakur och förhoppningsvis blir han helt frisk av det!

Annars kanske vi måste spola urinvägarna senare.


Men skönt som fan att han mår bra, änsålänge iallafall!

Kommentarer
Postat av: Annica

Det är väldigt vanligt med urinstenar på katter tyvärr:( Dessvärre är vanlig kattmat man köper i mataffär inte så bra. Burkmat låter inte tänderna arbeta och torrfodren ökar risken för urinstenar. Bästa är att köpa specialfoder hos veterinären. Fett dyrt, men då behöver man inte vara så orolig för att katten blir sjuk. Det värsta är dock katter som inte dricker tillräckligt. Vill de inte så vill de inte, men ju mer de dricker desto bättre ju:S Skönt att din katt är på bättringsvägen!

2011-10-31 @ 20:56:35
URL: http://mangaandart.blogg.se/
Postat av: Anonym

:)

2011-11-01 @ 08:52:17
Postat av: matilda

skönt. (:

2011-11-01 @ 10:04:55
URL: http://storyofmatilda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejhej! :)



Har en speciell tävling på min blogg där du kan vinna ett valfritt plagg från nelly.com!



Kika gärna in om du vill vara med :).

Tävlingsinlägget hittar du här:

http://svettlukt.blogg.se/?tmp=01143716



Kramar Bea :) !

2011-11-01 @ 15:10:52
Postat av: Sandra

Skönt att du fått antibiotika till han :) Är inget skönt att ha uvi >,<

2011-11-02 @ 01:35:13
Postat av: stina

oreon från zoobutiken i hallsta är den BÄSTA maten för katter. den är så färsk att du kan äta den själv! den mättar mer, pälsen blir superfin, de blir spänstigare på en gång. kanonmat! värd varenda krona!

2011-11-14 @ 21:28:54
URL: http://psychololita.blogg.se/
Postat av: Tessan

Hej! Vilket foder rekommenderade vet? Jag har två kastrerade hankatter och oroar mig för att de ska få problem med urinvägarna när de blir äldre. Get dom RC som är det enda deras magar funkar på. Kan tyvärr inte ge proteinbomber som Orijen mfl. Skulle vara intressant att höra vad vet rekommenderar som förebyggande. Blötfoder lär vara bra har jag hört, men det funkar inte heller på mina.

2011-11-24 @ 19:27:02
URL: http://kaninfamiljen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0