TYRAS PLAGIAT AV VICTORIAS SECRETS


Ja, eftersom jag läser skvallerbloggar har jag hört talas om blåsvädret Tyra hamnat i nu där hon anklagas ha plagierat Victorias secrets bikinis.
Hon själv försvarar sig själv och säger att hon ej påstått sig ha designat dem - utan de är bara valda delar från en tillverkare i Kina. Först väljs modell, sedan tyg och sist en brosch - och det är tillverkaren som ger förslag på ett antal samples som går att välja.

Skitsamma.
Det jag stör mig på är K O M M E N T A R E R N A.
Folk som säger att de är fruktansvärt besvikna, säger att hon sjunkit så lågt och det jag reagerade mest på:
Att bikinisarna är EXAKT (!) likadana.. EXAKTA KOPIOR.
Hur fan tänker folk?

Jag ser likheterna. Men ser ni även OLIKHETERNA? (Ni = de som kommenterar på det viset)

Jag tog mig friheten att redigera bilderna på de "plagierade" bikinisarna.
Resultat: (Vänster = VS och Höger = Tyra)
Så hur lika är de EGENTLIGEN?
Man ser ju fort att de tre till höger (Tyras) är nästan exakt likadana allihopa (med undantag för färgen)
samt att de tre till vänster (VS) är tre rätt olika bikinis.



Här är orginalbilden:

(klicka för större)


Så vad är det enda som egentligen är likt?
Broscherna.

Kom igen.
Inte fan kan ni väl säga att det är plagiat för att de råkar ha samma återförsäljare av broscher..!?!?

Måste ju vara massvis av andra märken som använder samma broscher!

Kommentarer
Postat av: Terese

Det blir jätte bra, vill lära mig. :)

2012-05-22 @ 19:39:54
URL: http://teresebrodin.se
Postat av: Elin Eriksson

Åh cool header! Allt bra idag? :)

2012-05-23 @ 07:11:01
URL: http://onlybeautiful.blogg.se/
Postat av: samira

VS tar inte in billiga broscher från kina...

2012-06-06 @ 13:23:53
URL: http://headstyle.se/samiraalborzi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0