Två gamla skrivbord och lite tyg - Voila!

 
När jag höll på att bädda sängen tänkte jag på att det skulle vara snyggt att ha en huvudgavel på sängen.. Har tänkt det länge och har faktiskt planer på att bygga en själv. Kan ju inte vara så svårt, lite plywood och vadd + tyg?
Har iallafall inte tagit tag i det och faktiskt köpt eller ens kollat materialkostnad så därför blev jag jäkligt glad igår när tanken slog mig - varför köpa plywood när vi har två gamla VIKA-skrivbord nere i källaren!?

Undersökte mått och så och det verkade ju faktiskt som att måtten redan funkade så jag inte ens skulle behöva såga.. Tyg då, har jag det? tänkte jag. Och jodå!
När vi köpte sängen av våra vänner fick vi nämligen med deras lakan - deras nya säng var mycket större så de kunde ändå inte använda dem. Perfekt.
Beiget lakan - blir utmärkt!
(Ska dock sy ett annat överdrag senare i ett grövre tyg, möjligtvis svart. Kanske ett beiget också.. Kan ju byta lite.. :) )
 
Fick ett sängöverkast också, blir bra vaddering!

Nej, så jag tog lite gamla spill-plywood och skruvade ihop de båda skrivborden långsida mot långsida, sedan vek jag sängöverkastet så jag fick det i fyra lager och spikade på det runt skrivbordet, alla spikar på baksidan såklart. Sedan var det bara att vika lakanet dubbelt och fästa det med skruvar på baksidan och ställa det på plats! 

Blev rätt bra med tanke på att jag kom GRATIS undan.. Skrivborden skulle slängas för det var VÄLDIGT skadade - nu kom de ju till användning! :D

Kommentarer
Postat av: Sara

Coolt! Och så snyggt! :)

2012-07-03 @ 21:44:22
URL: http://photobysara.bloggplatsen.se/
Postat av: Maria

Fin blogg! :)

Följ gärna min blogg! : http://lindmariia.blogg.se

2012-07-13 @ 11:20:55
URL: http://lindmariia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0