Dagens låt

 

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Kan du sluta lägga dig i vad alla skriver till Kissie? Du är precis lika dum som dom. Bara att du är det mot någon annan.
Du behöver inte skydda henne i typ varje inlägg!

Svar: Vad är din poäng med att skriva detta? Tror du att jag skall säga: 'Okay', och sen sluta, eller?Tror inte det var den reaktionen du var ute efter..
Men såhär är det; Hade jag inte velat skriva hade jag inte gjort det. Det är rätt enkelt, faktiskt.
Tycker det känns rätt konstigt av dig att be mig sluta göra något, speciellt något som inte ens rör dig. Och att jag diskuterar med någon annan rör faktiskt inte dig.

Sen är det såhär också; Jag försvarar inte Kissie, det klarar hon säkerligen bra själv. Hon har antagligen annat att tänka på också så hon bryr sig nog inte om vad varken jag eller andra säger.
Så jag försvarar henne inte, det jag däremot gör är att ifrågasätta människor. Enligt mig är det nyttigt att bli ifrågasatt då man verkligen får tänka igenom det man säger, gör och tycker. För det är faktiskt så att allt för få människor ens tänker igenom särskilt mycket tillräckligt.

Jag är dock ganska nyfiken på vad du menar med att jag är precis lika dum som de - jag motiverar alla mina åsikter med vettiga argument och går väldigt sällan till personangrepp.
Även fast många har svårt att förstå detta är det väldigt stor skillnad på att kalla någon dum och att säga att någon sagt något dum. Jag säger till exempel att någon SAGT något korkat eller BETER sig korkat eller kanske till och med VERKAR korkad. Men ytterst sällan går jag till direkta personangrepp - det skulle vara om jag slarvar med språket någon gång.
Och ja; Om jag någon gång uttrycker mig riktigt korkat skulle jag acceptera och tacksamt ta emot andras åsikt om de säger: "Du har verkligen fel - därför att....".


Jag accepterar alla väl motiverade åsikter och det borde alla göra.
Jag skulle till och med acceptera någons främlingsfientlighet om de motiverade den väl nog (och jag AVSKYR rasism!).
Alla borde acceptera väl igenomtänkta och motiverade åsikter - om folk inte gör det är det inte jag som är "dum" utan de.

Var det något mer? :)
RonjaZorina

2012-08-13 @ 05:31:46
URL: http://enmammasliv.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0