TREsemmé - recension


I November, någon gång, köpte jag TREsemmé. Då valde jag den lila Repair-serien, Shampoo och Balsam.

Nu har mitt hår vant sig vid produkten så nu kan jag lämna min recension!






Min erfarenhet med TREsemmé:

Först så märktes ingen skillnad, inget nämnvärt iallafall.
Håret kändes starkare men något bevis för att det var TREsemmé som orsakat detta fanns ej - jag slutade totalt misshandla mitt hår med hårfärgning ungefär samtidigt.

Det var inte förräns i januari jag märkte vilken otrolig skillnad bytet gjorde. Tidigare hade jag använt vanligt shampoo och balsam, sådant för ~30kr på ica.

Just den dagen kom jag på att det var onödigt att det som var kvar av mitt vanliga schampoo bara stod där - så jag använde det istället för mitt TREsemmé-shampoo.
Det fick förödande konsekvenser för mitt hår.

Till saken hör att jag, innan TREsemmé, tyckte det shampoot var bra. Det var det här "Asia straight" från schwarzkopf.
Efter denna tvätt blev håret så frissigt och torrt att jag inte kunde borsta det.
Det var då jag märkte hur bra TREsemmé hade gjort mitt hår.

Det tog många tvättar innan jag hade fått ur det gamla shampoot ur håret, vanligt shampoo gör nämligen så - det lämnar skadliga kemikalierester som sliter på håret.



Jag använder aldrig "vanligt" shampoo igen.



En annan sak som är väldigt bra med TREsemmé är PRISET.
"Men hallå, det kostar ju 100kr för EN flaska!! Det är ju dyrt!" - tänker ni kanske nu?

MEN!
En vanlig flaska shampoo innehåller ungefär 200ml, TREsemmé innehåller 900ml.
Det innebär att TREsemmé innehåller FYRA OCH EN HALV GÅNGER MER SHAMPOO.
Det kostar bara 3 gånger mer än en vanlig flaska - så det blir faktiskt billigare i längden!

En vanlig flaska räcker en månad i vårt hushåll, det blir ungefär 32 kr i månaden.
Nu är det Mars månad och mina TREsemmé är inte slut. De är på sista valsen, men inte slut. Kan säkert använda dem en bit in i April, om jag haft lust. (Kommer spara dem utifall det inte funkar med Syoss).

En enkel uträkning visar att TREsemmé har kostat mig 21 kr i månaden!
(98/4,5 månader)


Nu när mitt TREsemmé-set börjat ta slut, så har jag som sagt införhandlat shampoo och balsam från Syoss.
Tänkte prova det nu och sedan lämnar jag en recension på det också! :)


Hoppas det var till hjälp!

Kommentarer
Postat av: jeanette

Syoss verkar vara ett bra schampo som är väldigt drygt! Men du! Köp inte Syoss på ICA, det finns exakt samma på Willys, där kostar det bara 45 kr!

2010-03-27 @ 21:31:43
URL: http://jeanetto.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag använder också Tresemmé fast jag har den orange volume.. Tittade inte så noga när jag köpte, dumt nog.. Men ska byta till repair när jag ska köpa nytt - precis som du säger så varar dom här flaskorna för evigt! Jag märker också att mitt hår är mjukare, ser fylligare ut osv.. :)

2010-03-28 @ 22:04:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0